Jesse Roerdink (26) en Jop Cornelissen (22) zijn de jonge honden bij GeoComfort. Jesse werkt alweer drie jaar bij ons, Jop nog maar drie maanden. Ze leren elke dag bij. Jesse is al gestart met een opleiding, Jop gaat dat later doen. GeoComfort betaalt beider studies. “Ze zeggen hier: we zoeken een functie bij de persoon, niet een persoon bij de functie.”
Jop: “Ik had ooit een oriënterend gesprek met Bob Claver, de bedrijfsleider. Die wilde me graag hebben, maar corona gooide roet in het eten. Anderhalf jaar later belde hij me op, of ik nog steeds interesse had. Tuurlijk! Ik mocht een dag meelopen in Wichmond. De tijd vloog om en wat een leuke collega’s! Lekker nuchter, voelde me meteen thuis.”
Jesse: “Mijn entree is een bijzonder verhaal. Ik werkte bij een autobedrijf en moest een klant afzetten bij z’n werk. Dat was Tim Ruytinx, Senior Adviseur bij GeoComfort. Ik vertelde hem dat ik ander werk zocht, en dat werd meteen een spontane sollicitatie. Samen liepen we een rondje door het bedrijf, ik schudde vele handen en een dag later had ik een contract!”
Jop: “Het mooie is dat je bij GeoComfort aan de slag kunt zonder de perfect passende studie. Het gaat erom dat je gemotiveerd bent, dat je wilt verbeteren. Mijn collega’s leren me de kneepjes van het vak. Ik ga eerst een tijd werken, dan kijk ik welke opleiding mij het beste past. Die gaat betaald worden door GeoComfort. Ik mag dan ook in werktijd een halve dag per week naar school.”
Jesse: “Dat geldt voor mij ook. Ik heb MBO Marketing op zak. Dat heeft natuurlijk raakvlakken met Verkoop, maar nu studeer ik Technische Bedrijfskunde, een HBO-opleiding in deeltijd waardoor ik beter met klanten kan sparren. Ik krijg vier uur van GeoComfort, de rest studeer ik thuis.”
Jop: “Ik heb geen dag spijt. Natuurlijk was het wel even wennen, maar ik kan elke collega vragen stellen. Ze nemen alle tijd om me op weg te helpen, zo groei ik langzaam in mijn functie op Verkoop.”
Jesse: “In het begin was ik best bleu, wist niet eens wat een warmtepomp was. Maar inmiddels praat ik met klanten over complete WKO-installaties op maat. Ook dankzij de support die ik krijg van collega’s. Ik kan altijd op ze terugvallen.”
Jop: “Wat ik ook gaaf vind: bodemenergie is natuurlijk helemaal van deze tijd. Duurzaamheid is belangrijker dan ooit, en daar mag ik mijn bijdrage aan leveren. Ik zit hier op m’n plek!”
Jesse: “Een fijn team vind ik net zo belangrijk als interessant werk. Het zijn hier inderdaad nuchtere, open en leuke collega’s. De organisatie is superplat, we houden hier niet van een strakke hiërarchie. Ook fijn: je mag hier fouten maken, zolang je er maar van leert. Ik krijg ook veel verantwoordelijkheid, heb m’n eigen klanten en kan veel zelf regelen. Morgen thuis werken? Dat bepaal ik zelf.”
Jop: “Ik ben nog maar drie maanden hier, leer elke dag bij. Over twee jaar wil ik zelfstandig voor klanten oplossingen kunnen ontwikkelen.”
Jesse: “Ik kan hier m’n vleugels uitslaan, wanneer ik zou willen zelfs naar een andere afdeling, Engineering bijvoorbeeld. Of naar een van de zusterbedrijven Installect Advies, Insted of Reduses. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet uitsluitend met techniek bezig wil zijn, ik wil ook met mensen werken – dat kan hier allemaal. GeoComfort stimuleert dat je je breed ontwikkelt.”
Interesse in een topjob? Bekijk de vacatures!